Holm Kommunikation

Kontakt
Kontakt

Hej, din browser er desværre uddateret

Vi kan se, at din browser ikke er opdateret i lang tid. Vi anbefaler, at du opdaterer den til Microsoft Edge eller downloader en ny herunder.
Kampagne
Kreativ

Verdens første fyrværkeriulykke i 3D og 5D

Kunde

Sikkerhedsstyrelsen

Opgave

Treårig nytårskampagne med fokus på sikkerhed blandt unge

01 Opgave

Kampagne uden løftet pegefinger

Hvert år kommer omkring 250 danskere til skade med fyrværkeri nytårsaften. Tre ud af fire ulykker sker for unge mænd i alderen 15-35 år, der ikke overholder de officielle fyrværkeriråd.

For at komme problemet til livs bad Sikkerhedsstyrelsen os om at udvikle en treårig kampagne, der skulle ændre de unge mænds adfærd. Men hvordan kommunikerer man en så vigtig besked til en målgruppe, der er notorisk kendt for ikke at ville lytte til voksne?

02 Løsning

Ulykke i 3D og 5D

2017: Vi udviklede en VR-video, hvor unge på egen krop kunne mærke, hvordan en fyrværkeriulykke føles i 3D. Filmen blev vist i biografer og på sociale medier og uddannelsesinstitutioner over hele landet. Udvalgte influencers delte reaktionsvideoer på Instagram og Facebook.

2018: Vi gik skridtet videre og udviklede en komplet 5D-oplevelse, hvor unge iført VR-briller rent fysisk kunne smage champagnen, mærke eksplosionen og vågne op i en rigtig ambulance.

2019: Her anvendte vi udelukkende memes. Se casen her.


ResultateR


30 presseomtaler af 3D-filmen - bl.a. DR1 og TV2

843.000 så 3D-filmen på Facebook

2,1 mio. danskere så 3D-filmen i busser, toge eller biografer

Vinder af Digital Communication Awards og Certificate of Excellence til IN2SABRE

5D-filmen nåede ud til 1 mio. danskere organisk

Hhv. 4,9 og 11,4 pct. færre ulykker blandt unge i 2017 og 2018

No items found.

Vil du høre mere?

No items found.

portefølje

Se vores andre cases

Hvordan kan vi
hjælpe dig?

Kontakt
Kontakt