01 Opgave
EDU er en 25 år gammel dansk organisation, der tilbyder studiepladser hos en lang række universiteter i hele verden. Corona-pandemien stoppede desværre en selvforstærkende effekt, hvor ældre studerende inspirerede og informerede yngre medstuderende om EDU. Det resulterede i et fald i antallet af studerende, der tog af sted med organisationen. Vi skulle derfor få studerende til at deltage i EDU Days, der er et event, hvor unge kan møde repræsentanter fra udenlandske universiteter, høre mere om de mulige oplevelser og få svar på spørgsmål om alt fra finansiering til kulturel forståelse.
02 Løsning
Vi udviklede kampagnen ‘Leifs guide til det gode ensformige liv", der tager udgangspunkt i personlig udvikling, som vi ved er vigtig for målgruppen af unge studerende. I en række videoer og SoMe-opslag møder vi den midaldrende mand Leif, der ikke tog til udlandet, og derfor har et noget snævert verdenssyn. Filmene og opslagene blev delt på EDUs sociale medier og præsenterede de unge for EDU på en humoristisk måde og med en klar call-to-action om at deltage i EDU Days. Filmene blev produceret i samarbejde med Pandang Studio.