01 Opgave
TikTok er en del af over 1 mio. danskeres hverdag, og er en af vores faste kunder. TikTok ønskede at sætte fokus på, hvordan globale beauty brands og creators på tværs af de nordiske lande skubber til den gængse - og for mange lidt gammeldags - opfattelse af skønhed og kropsidealer.
TikTok ville samtidig ud med budskabet om, at nye trends og tendenser starter på TikTok - og at platformen har et stort potentiale for at skabe positive forandringer for brands, brugere og fællesskaber.
Opgaven lød på at arrangere et nordisk presse- og creator event i København, der kunne samle de mest toneangivende journalister og creators på tværs af nye og etablerede medier. Vi skulle stå for alt fra koncept til eksekvering og tænke i kreative og effektive løsninger.
02 Løsning
Vi sammensatte et stærkt panel med tre af de største creators i Norden - heriblandt danske Caroline Hannibal, der med 1,6 millioner følgere er en af de største beauty-creators i verden.
Derudover var der oplæg fra Parisa Khosravi, nordisk kommunikationschef i TikTok, der fortalte om trends og digitale fællesskaber. Vi fik samtidig et verdensberømt skønhedsbrand til at komme forbi, der fortalte om, hvordan de bruger TikTok til at promovere bestemte produkter og til at bygge et stærkt brand og beauty community.
Eventet blev holdt hos Arne Aksel i København, hvor vi kunne lave et farverigt og indbydende TikTok univers. Her kunne gæsterne se populære TikTok-videoer på pop-up skærme, nyde lækre speciallavede kager og snacks og få lagt makeup af en professionel make-up artist.
Vi udviklede en mini-udstilling med de mest populære skønhedsprodukter og en række plakater med sjove facts om beauty på TikTok, der hang ned fra loftet. Og efter eventen fik deltagere en lækker TikTok goodiebag med skønhedsprodukter.