01 Opgave
PlayStation er officiel UEFA Champions League-sponsor, og ville gerne bruge fodboldfinalen til at fejre de stærke synergier, der altid har været mellem PlayStation og fodbold.
PlayStation ønskede særligt øget fokus på PlayStation 5, der igen var på lager efter en periode med manglende konsoller. Aktiviteten skulle samtidig inkludere flere nordiske lande og centralt skulle være et stykke content til PlayStations egne kanaler.
02 Løsning
Vi udviklede konceptet “PlayStation Console Challenge”, hvor to af de mest prominente FIFA-content creators i Norden, danske JKFifa og norske Johans, blev udfordret til at spille tre legendariske Champions League-finaler på henholdsvis PlayStation 1, PlayStation 3 og PlayStation 5. På højkant var der en VIP-tur til Istanbul for at se Champions League-finalen!
Vi lavede en high-production content-video, der blev distribueret på PlayStations danske og norske YouTube-kanaler. Samtidig udviklede vi shorts og cutdowns af videoen, der blev delt på tværs af sociale medier, for at trække yderligere trafik.
Videoen fik yderligere opmærksom gennem delinger på influenternes egne kanaler. Derudover lavede influenterne understøttende content før, under og efter deres tur til Istanbul på tværs af Instagram, Snapchat, TikTok og YouTube.