Holm Kommunikation

Kontakt
Kontakt

Hej, din browser er desværre uddateret

Vi kan se, at din browser ikke er opdateret i lang tid. Vi anbefaler, at du opdaterer den til Microsoft Edge eller downloader en ny herunder.
PR
Spillancering

Hackere satte computerspil på dagsordenen

Kunde

Ubisoft Entertainment

Opgave

Lancering af hacker-spillet Watch Dogs 2

01 Opgave

Lancering af Watch Dogs 2

Da spilfirmaet Ubisoft skulle lancere spillet Watch Dogs 2, var deres ambition at nå en bredere målgruppe end skaren af hardcore gamers.

Det krævede derfor en skæv vinkel og et usædvanligt samarbejde at opnå omtale i landsdækkende medier, hvor Ubisoft normalt ikke plejer at få opmærksomhed.

02 Løsning

Danmark har brug for flere hackere

Vi udviklede kampagnen Danmark har brug for flere hackere, der  satte fokus på spillet, men også på et større samfundsproblem: Danmarks mangel på  it-professionelle.

Centralt i kampagnen var en online hacker-test på kampagnesiden www.flerehackere.dk, der blev understøttet via en række proaktive PR - og SoMe-aktiviteter.

Vi fik skabt massiv medieomtale af kampagnen med mange artikler på tværs af landsdækkende og regionale medier samt omtale både online, i print og TV.


ResultateR

19 presseomtaler i regionale og landsdækkende medier

8.000 gennemførte hacker-testen

1 forsøgte, forgæves, at hacke selve testen

No items found.

Vil du høre mere?

Esben Berg Nielsen

Partner
ebn@holm.dk
+45 26 36 81 22
Pil til højre

Esben er seniorkonsulent med fokus på PR og sociale og digitale opgaver for vores it- og tech-kunder. Esben er cand.mag. i Kommunikation fra Københavns Universitet og har en bachelor i Dansk fra samme sted. Han er medlem af Center for Interaction Research and Communication Design på København Universitet og medejer af galleriet VESS på Vesterbro i København.

portefølje

Se vores andre cases

Hvordan kan vi
hjælpe dig?

Pil til højre
Kontakt
Kontakt