01 Opgave
Ny hjemmeside
Red Barnet kom til Holm Kommunikation og bad om hjælp til at skabe awareness blandt målgruppen for en ny hjemmesiden under navnet CTRL (redbarnet.dk/ctrl). Baggrunden var, at der indtil da ikke eksisterede et relevant tilbud på dansk til unge mennesker, der har seksuelle tanker om børn. Det har resulteret i, at mange blev ledt ind på hjemmesider med forkert og radikaliseret information.
Derfor har Red Barnet udviket CTRL, så børn og unge i aldersgruppen 12-21 år anonymt kan få rådgivning, hvis de har seksuelle tanker om børn.
Af hensyn til effekt og annonceringsmuligheder blev den primære målgruppe skåret ind til at bestå af 13-17 årige drenge. Målgruppen skulle gøres opmærksom på, at CTRL findes, og at de her kan få tidlig anonym oplysning om, hvordan de bedst kan håndtere deres tanker samt guides til, hvor de finder den mest relevante professionelle støtte. Opgaven var derfor at udbrede kendskabet til, at der findes et frirum, hvor du anonymt kan tage hul på processen - uden at sige det ’højt’ i første omgang.
02 Løsning
Et svært budskab
Da dette var et utroligt ømt og svært budskab, udviklede Holm en visuelt båret kampagne, hvor det vigtigste var en stærk CTA.
Vi ønskede at sætte ord på nogle af de mange spørgsmål, man kan have, hvis man går rundt med sådanne tanker. Det gjorde vi ved at udvikle en række content til sociale medier, både statisk og video content, hvor vi ville vise de unge mennesker, at vi forstod, hvordan de havde det.
Vi valgte en særlig fotostil og fandt en række stock fotos, der opfyldte vores krav til lys og stemning. Ud fra disse fotos mixede vi billederne, så vi kunne skabe en række anonyme og uigenkendelige personer, da ingen havde lyst til at være ansigtet bag sådan en kampagne. Vi inddrog elementer fra den digitale verden og tog udgangspunkt i den første, man ville betro sig til, hvis man har sådanne tanker: nemlig sin computer. Derfor tilføjede vi tre søgebjælker ovenpå hver person med de spørgsmål, som målgruppen ville skrive på Google. Spørgsmålene på personerne hang også direkte sammen med indholdet på hjemmesiden, så vi sikrede, at målgruppen kunne få svar på det.