Holm logo

Holm Kommunikation

Kontakt
Kontakt

Hej, din browser er desværre uddateret

Vi kan se, at din browser ikke er opdateret i lang tid. Vi anbefaler, at du opdaterer den til Microsoft Edge eller downloader en ny herunder.
Kampagne
Kampagne til unge

Kampagne rakte en hånd ud til unge med pædofile tanker

Kunde

Red Barnet

Opgave

Skabe opmærksomhed omkring ny hjemmeside med anonym rådgivning til unge mennesker med seksuelle tanker om børn

01 Opgave

Ny hjemmeside

Red Barnet kom til Holm Kommunikation og bad om hjælp til at skabe awareness blandt målgruppen for en ny hjemmesiden under navnet CTRL (redbarnet.dk/ctrl). Baggrunden var, at der indtil da ikke eksisterede et relevant tilbud på dansk til unge mennesker, der har seksuelle tanker om børn. Det har resulteret i, at mange blev ledt ind på hjemmesider med forkert og radikaliseret information.  

Derfor har Red Barnet udviket CTRL, så børn og unge i aldersgruppen 12-21 år anonymt kan få rådgivning, hvis de har seksuelle tanker om børn. 

Af hensyn til effekt og annonceringsmuligheder blev den primære målgruppe skåret ind til at bestå af 13-17 årige drenge. Målgruppen skulle gøres opmærksom på, at CTRL findes, og at de her kan få tidlig anonym oplysning om, hvordan de bedst kan håndtere deres tanker samt guides til, hvor de finder den mest relevante professionelle støtte. Opgaven var derfor at udbrede kendskabet til, at der findes et frirum, hvor du anonymt kan tage hul på processen - uden at sige det ’højt’ i første omgang. 

02 Løsning

Et svært budskab

Da dette var et utroligt ømt og svært budskab, udviklede Holm en visuelt båret kampagne, hvor det vigtigste var en stærk CTA.

Vi ønskede at sætte ord på nogle af de mange spørgsmål, man kan have, hvis man går rundt med sådanne tanker. Det gjorde vi ved at udvikle en række content til sociale medier, både statisk og video content, hvor vi ville vise de unge mennesker, at vi forstod, hvordan de havde det. 

Vi valgte en særlig fotostil og fandt en række stock fotos, der opfyldte vores krav til lys og stemning. Ud fra disse fotos mixede vi billederne, så vi kunne skabe en række anonyme og uigenkendelige personer, da ingen havde lyst til at være ansigtet bag sådan en kampagne. Vi inddrog elementer fra den digitale verden og tog udgangspunkt i den første, man ville betro sig til, hvis man har sådanne tanker: nemlig sin computer. Derfor tilføjede vi tre søgebjælker ovenpå hver person med de spørgsmål, som målgruppen ville skrive på Google. Spørgsmålene på personerne hang også direkte sammen med indholdet på hjemmesiden, så vi sikrede, at målgruppen kunne få svar på det.


ResultateR

Det vigtigste resultat var, at en ung dreng takkede Red Barnet for kampagnen/hjemmesiden og anonymt valgte at stille op til interview på DR.dk

Kampagnen opnåede en rækkevidde på 382.733 på tværs af Facebook, Instagram og Snapchat i målgruppen unge drenge mellem 13-17 årige drenge, forældre og fagpersoner. Det svarer til ​​​​en pris pr. 1.000 nåede (CPM) på ned til 9,48 kr.

Der var meget få kritiske kommentarer på sociale medier.

Pris pr. klik på link (CPC) på ml. 3,65-9,39 kr. 

Pris pr. swipe up (eCPSU) på ml. 1,18-1,54 kr.

3.094 unikke klik til hjemmesiden fra indholdet, hvilket var forventeligt pga. emnets følsomhed og målgruppens forsigtige adfærd.

No items found.

Vil du høre mere?

No items found.

portefølje

Se vores andre cases

Hvordan kan vi
hjælpe dig?

Pil til højre
Kontakt
Kontakt