Holm logo

Holm Kommunikation

Kontakt
Kontakt

Hej, din browser er desværre uddateret

Vi kan se, at din browser ikke er opdateret i lang tid. Vi anbefaler, at du opdaterer den til Microsoft Edge eller downloader en ny herunder.
PR
Spillancering

Blodig kampagne gik verden rundt

Kunde

PlayStation Danmark

Opgave

Lancering af spillet Bloodborne

01 Opgave

Lancering af blodigt spil

Sammen med PlayStation skulle vi lancere spillet Bloodborne. Vi ville gerne nå ud til alle dem, der ikke i forvejen kendte spillet eller var rutinerede PlayStation-brugere.

Derfor var det nødvendigt at tænke i utraditionelle baner for at sikre, at Bloodborne fik bred opmærksomhed.

02 Løsning

Giv blod for Bloodborne

Bloodborne appellerer især til yngre mænd og er – som titlen afslører – meget blodigt. Vi fandt ud af, at der i Danmark er stor mangel på bloddonorer – særligt unge mænd.

Vi lancerede derfor kampagnen #GivBlodForBloodborne, et kampagnesamarbejde mellem PlayStation Danmark og GivBlod. Her opfordrede vi unge mænd til at møde op på IT-Universitetet i København og donere blod eller tilmelde sig som bloddonor - og som tak få spillet med hjem.


ResultateR

300 udenlandske medier dækkede begivenheden

100 unge mænd gav blod

525 unge mænd meldte sig som donor

100.000 likede/delte #GivBlodForBloodborne på Facebook

100.000 så videoen på YouTube

1 mio. så vores flyer på Imgur.com

Holm vandt en PR-tiger og en Sabre Award

No items found.

Vil du høre mere?

No items found.

portefølje

Se vores andre cases

Hvordan kan vi
hjælpe dig?

Pil til højre
Kontakt
Kontakt