Holm logo

Holm Kommunikation

Kontakt
Kontakt

Hej, din browser er desværre uddateret

Vi kan se, at din browser ikke er opdateret i lang tid. Vi anbefaler, at du opdaterer den til Microsoft Edge eller downloader en ny herunder.
Kampagne
Adfærdskampagne

Kampagne til unge for at droppe kopivarerne

Kunde

Patent- og Varemærkestyrelsen

Opgave

Udvikling og eksekvering af en informationskampagne målrettet unge forbrugere i alderen 15-24 år om ulemperne ved at købe kopivarer.

01 Opgave

Utallige ulemper ved at købe kopivarer

Handel med kopivarer har mange samfundsskadelige konsekvenser. Det går ikke kun ud over de virksomheder, som mister direkte salg for knap 7 mia. kr. om året, men det har også konsekvenser for de personer, der producerer varerne, og kan have sundhedsskadelige konsekvenser for dig, der køber og bruger dem.

Handel med kopivarer er desuden blevet bevist sammenkoblet med alvorlig og organiseret kriminalitet som eksempelvis handel med narkotika, ulovlig våbenbesiddelse, hvidvask, skatteunddragelse og menneskehandel. 

Patent- og Varemærkestyrelsen ønskede en kampagne målrettet unge mellem 18-24 år, der skulle sætte fokus på ulemperne ved at købe kopivarer, og få folk til at vælge ægte i stedet for kopivarer. Kampagnen skulle lanceres i forbindelse med World Anti-Counterfeiting Day 2022.

02 Løsning

En personificering af kopivarer 

Det er sådan med kopivarer, at selvom de ofte virker som en ægte vare, lyder som en ægte vare eller lugter som en ægte vare, så er det ikke altid ensbetydende med sandheden. Ofte kan man mærke et eller andet  forkert ved dem. 

Vi valgte at sætte fokus på netop dette gennem kampagnesloganet “Drop kopivarerne, vælg ægte”.

Vi fik produceret en film, hvor vi udvalgte tre af de vigtigste budskaber (mistænkelige priser, skadelig kemi og støtte af organiseret kriminalitet). Hovedpersonen i filmen var influencer og komiker Martin Johannes Larsen, der spillede hovedrollen som en kopivare. Martin Johannes Larsen skulle spille overfor sig selv som personificeringen af en kopivare for at vise, hvor galt det kan gå, og hvorfor man skal vælge ægte.

Ud over videoen udviklede vi informerende og humoristiske opslag til sociale medier, så budskabet nåede ud til målgruppen på de platforme, hvor de er til stede. Derfor kørte kampagnen på både Facebook, Youtube, Instagram, Snapchat og TikTok.

Filmen er produceret af ISAAC Productions.


ResultateR

1.736.700 antal eksponeringer samlet på tværs af platforme 

47.022 Var det totale engagement på tværs af platforme 

64 medieklip på tværs af landsdækkende medier, tv og radio

1.088.291 Var den samlede rækkevidde på tværs af platforme

No items found.

Vil du høre mere?

Mads Keilberg Johansen

Partner & Digital chef
mkj@holm.dk
+45 24 60 88 85
Pil til højre

Mads er ansvarlig for vores digitale ydelser og rådgiver vores kunder om sociale medier, digital strategi og interessevaretagelse på tværs af brancher. Mads er uddannet cand.soc. i Politisk Kommunikation & Ledelse fra Copenhagen Business School. Han kommer senest fra en stilling som digital & politisk konsulent hos Geelmuyden Kiese og har tidligere arbejdet som social media-rådgiver for Ida Auken under folketingsvalget i 2015 og som konsulent hos PR-bureauet Effector. Han driver desuden bloggen KeilbergChristiansen.dk.

portefølje

Se vores andre cases

Hvordan kan vi
hjælpe dig?

Pil til højre
Kontakt
Kontakt