Holm logo

Holm Kommunikation

Kontakt
Kontakt

Hej, din browser er desværre uddateret

Vi kan se, at din browser ikke er opdateret i lang tid. Vi anbefaler, at du opdaterer den til Microsoft Edge eller downloader en ny herunder.
Kampagne
Bæredygtighed

Brandingkampagne for Nordisk Råds Miljøpris 2021

Kunde

Nordisk Råd

Opgave

Brandingkampagne for Nordisk Råds Miljøpris 2021

01 Opgave

Kendskab til miljøprisen

Nordisk Råd og Nordisk Ministerråd ønskede at lave en kampagne, der skulle øge kendskabet til miljøprisen og vise, hvordan prisen gør en væsentlig forskel for både vinderen af prisen samt de nominerede. 

Et ønsket resultat var en større tilslutning til prisen, når årets vinder blev kåret i november 2021 samt en stigning i antallet af ansøgere til prisen i 2022.

Men hvordan laver man en engagerende og kreativ kampagne, som gør opmærksom på en pris, der uddeles på tværs af alle otte nordiske lande, og som samtidig sætter bæredygtighed i fokus?

02 Løsning

Et stafet for miljøet

Vi søsatte Den Nordiske Miljøstafet, som skulle rejse på tværs af de otte nordiske lande, Grønland, Island, Færøerne, Norge, Finland, Sverige og Danmark, og via sociale medier skabe opmærksomhed om miljøprisen, det nordiske samarbejde samt bæredygtige initiativer i hvert land. 

Det blev en opgave udi projektledelse; en mobilisering af Norden, som via ét stort netværk skulle hjælpe med at fragte stafetten rundt på en bæredygtig måde. Reglerne var simple: Stafetten skulle fragtes så langt, man havde lyst og ressourcer til, men måtte ikke belaste klimaet yderligere end allerede planlagt. Det vil sige, ingen fly-, tog- eller bilture måtte bookes udelukkende for at fragte stafetten rundt. 

Kampagnen foldede sig ud på sociale medier med content, som stafetdeltagerne selv havde optaget, mens de havde stafetten i hånden eller overdrog stafetten til den næste deltager. Det optagede content blev delt på en dedikeret Facebook-side samt Nordisk Råds Instagramprofil. På den måde kunne man som seer løbende følge med i stafettens rejse ‘live’, og dermed blev der tilføjet et engagerende element til kampagnen.

Vinderen af miljøprisen 2013 Selina Juul rundede kampagnen af d. 2. november i Skuespilhuset, hvor hun  overrakte prisen til Tænketanken CONCITO for udviklingen af Den Store Klimadatabase.


ResultateR

Miljøstafetten har i alt rejst gennem alle otte lande og tilbagelagt over 5.000 kilometer

Over 70 personer og virksomheder deltog i miljøstafetten på tværs af hele Norden for at planlægge ruten, fortælle om eller fragte stafetten rundt og sammen sætte fokus på en grønnere fremtid

Blandt de medvirkende var præsidenter, statsministre, miljøministre, borgmestre, forskere, miljøorganisationer, iværksættere med bæredygtige agendaer og store etablerede virksomheder, som går forrest iden grønne omstilling

Miljøstafetten har været med til at mobilisere og etablere et nordisk netværk, der går på tværs af alle otte nordiske lande

Opstart af helt ny Facebook-side med en anslået betalt rækkevidde på 2.000.000

No items found.

Vil du høre mere?

Mads Keilberg Johansen

Partner & Digital chef
mkj@holm.dk
+45 24 60 88 85
Pil til højre

Mads er ansvarlig for vores digitale ydelser og rådgiver vores kunder om sociale medier, digital strategi og interessevaretagelse på tværs af brancher. Mads er uddannet cand.soc. i Politisk Kommunikation & Ledelse fra Copenhagen Business School. Han kommer senest fra en stilling som digital & politisk konsulent hos Geelmuyden Kiese og har tidligere arbejdet som social media-rådgiver for Ida Auken under folketingsvalget i 2015 og som konsulent hos PR-bureauet Effector. Han driver desuden bloggen KeilbergChristiansen.dk.

portefølje

Se vores andre cases

Hvordan kan vi
hjælpe dig?

Pil til højre
Kontakt
Kontakt