Holm logo

Holm Kommunikation

Kontakt
Kontakt

Hej, din browser er desværre uddateret

Vi kan se, at din browser ikke er opdateret i lang tid. Vi anbefaler, at du opdaterer den til Microsoft Edge eller downloader en ny herunder.
Award
Kreativ kampagne

Holm Kommunikation nomineret til SABRE for fjerde år i træk

Opdatering: Kampagnen vandt i kategorien "Markedsføring til mænd"

I 2018, 2019 og 2020 blev Holm Kommunikation også nomineret til Europas største PR-pris, SABRE Awards, for fyrværkerikampagnen udført for Sikkerhedsstyrelsen. Og nu, for fjerde år i træk, er bureauet endnu en gang nomineret for kampagnen.

Ligesom de tre seneste år handler kampagnen om at få unge mænd til at omgås fyrværkeri på den rigtige måde for at få antallet af skader ned. I år indgik Sikkerhedsstyrelsen et samarbejde med den-i-målgruppen-populære YouTube-duo Jesu Brødre om at producere en sang og musikvideo, og - for at øge chancen for at skabe en viral kampagne – den folkekære skuespiller Niels Olsen, Infernal-stjernen Lina Rafn, to mindre kendte Soundcloud-rappere Shambs og Klam Vandmand samt TikTokkeren, Jens05.

Sangen og musikvideoen, der sideløbende blev bakket op af en række memes, der tapper ind i målgruppens interesser, nåede tilsammen 2.800.000 afspilninger på YouTube, Spotify og Facebook, hvoraf langt de fleste var helt organiske. Foruden 78.000 likes, reaktioner, kommentarer og delinger på hhv. musikvideo og memes på tværs af kanaler, er det vigtigste dog, at antallet af fyrværkeriskader var det laveste i mere end 25 år.

”Vi er vildt stolte og beærede over, at vores indsigt i målgruppen bliver belønnet med endnu en nominering til SABRE Awards. Nomineringen er i sig selv et kæmpe skulderklap – men det var ikke sket uden vores gode samarbejde med Sikkerhedsstyrelsen, hvor det i år rent faktisk lykkedes os at komme helt ind til nytårsfesten med vores budskaber,” siger Mads Keilberg Johansen, digital chef i Holm.

SABRE Awards er Europas største PR-pris, og Holm Kommunikations digitale kampagne er udvalgt blandt indsendte kampagner på tværs af hele Europa i kategorien Markedsføring til mænd.

Se musikvideoen med Jesu Brødre og Niels Olsen her.

No items found.

Vil du høre mere?

Mads Keilberg Johansen

Digital chef
mkj@holm.dk
+45 24 60 88 85
Pil til højre

Mads er ansvarlig for vores digitale ydelser og rådgiver vores kunder om sociale medier, digital strategi og interessevaretagelse på tværs af brancher. Mads er uddannet cand.soc. i Politisk Kommunikation & Ledelse fra Copenhagen Business School. Han kommer senest fra en stilling som digital & politisk konsulent hos Geelmuyden Kiese og har tidligere arbejdet som social media-rådgiver for Ida Auken under folketingsvalget i 2015 og som konsulent hos PR-bureauet Effector. Han driver desuden bloggen KeilbergChristiansen.dk.

Seneste opdatering

Læs flere nyheder