Holm logo

Holm Kommunikation

Kontakt
Kontakt

Hej, din browser er desværre uddateret

Vi kan se, at din browser ikke er opdateret i lang tid. Vi anbefaler, at du opdaterer den til Microsoft Edge eller downloader en ny herunder.
Nyhed
Sikkerhedsstyrelsen

Fyrværkerikampagne afspillet 2,8 mio. gange

“Glemmer aldrig den dag…”

For fjerde år i træk står vi bag Sikkerhedsstyrelsens årlige fyrværkerikampagne rettet mod drenge og unge mænd. 

I år byggede vi kampagnen op om en festsang og musikvideo af duoen Jesu Brødre med titlen “Nytår igen”. Skuespilleren Niels Olsen er også med - og det samme er Lina Rafn, de to Soundcloud-rappere Shambs og Klam Vandmand og TikTokkeren Jens05.

Kampagnen gik live på YouTube, Spotify og Facebook den 11. december og allerede i dagene før Nytårsaften havde den flere end 2 mio. afspilninger - langt de fleste helt organiske. 

Herudover fik kampagnen PR-dækning i adskillige nyhedsmedier herunder på Tv2 og DR - både online og som indslag i Go’ Morgen Danmark og Aftenshowet. 

Drenge og unge mænd er en ekstrem svær målgruppe at nå ud til. De seneste år har vi derfor arbejdet målrettet med at trænge igennem og engagere dem i vigtige budskaber ved at lave indhold, som de kan relatere til i stedet for at løfte pegefingeren. 

Heldigvis ved langt de fleste godt, at fyrværkeri er farligt, så det handler i virkeligheden om at huske dem på det på en måde, hvor budskabet hænger fast. Med “Nytår Igen” kunne vi snige kampagnen ind til deres nytårsfest, og vi kom så tæt på kl. 12 som muligt med budskabet - og så tæt på tidspunktet, hvor de rent faktisk stod med fyrværkeriet i hånden.

Men hvad skete der egentlig den dag, som aldrig bli’r glemt, tænker du? 

Se musikvideoen og få svaret: https://www.youtube.com/watch?v=WGIHQ8vbLZA


Tal fra kampagnen

YouTube

1.416.352 organiske visninger

26.486 likes

1.516 kommentarer

#2 på “Hot lige nu”-listen

 

Facebook

945.346 rækkevidde

829.047 organisk rækkevidde

783.730 visninger

15.606 reaktioner 

4.626 delinger

9.480 kommentarer

 

Spotify

597.754 afspilninger

#26 på “Danmark Top 50”-listen 

Tilføjet på flere af Spotifys populære spillelister bl.a. "New Music Friday Denmark", "Ja dak" og "Dakke Dak Ja Dak" samt på adskillige private danskeres nytårs playlister.



No items found.

Vil du høre mere?

Mads Keilberg Johansen

Partner & Digital chef
mkj@holm.dk
+45 24 60 88 85
Pil til højre

Mads er ansvarlig for vores digitale ydelser og rådgiver vores kunder om sociale medier, digital strategi og interessevaretagelse på tværs af brancher. Mads er uddannet cand.soc. i Politisk Kommunikation & Ledelse fra Copenhagen Business School. Han kommer senest fra en stilling som digital & politisk konsulent hos Geelmuyden Kiese og har tidligere arbejdet som social media-rådgiver for Ida Auken under folketingsvalget i 2015 og som konsulent hos PR-bureauet Effector. Han driver desuden bloggen KeilbergChristiansen.dk.

Seneste opdatering

Læs flere nyheder