Holm logo

Holm Kommunikation

Kontakt
Kontakt

Hej, din browser er desværre uddateret

Vi kan se, at din browser ikke er opdateret i lang tid. Vi anbefaler, at du opdaterer den til Microsoft Edge eller downloader en ny herunder.
Kampagne
Digital adfærdskampagne

Snydetricks satte fokus på ID-kultur

Kunde

Danske Spil, Tobaksproducenterne, Salling Group og COOP

Opgave

Øget fokus på ID-kultur blandt unge

01 Opgave

Fokus på ID-kultur

Hver tredje ung under 18 år har snydt med ID eller løjet om sin alder. Og blandt dem, der vurderer folks alder, er 8 pct. blevet truet og 2 pct. udsat for fysisk vold.

Danske Spil, Tobaksproducenterne, Salling Group og COOP ønskede mere fokus på ID-kultur i Danmark og at gøre både normalt og acceptabelt at spørge og blive spurgt om ID.

Virksomhederne ønskede også at få flere unge til at bruge Smart ID-appen – et digitalt alternativ til det fysiske ID.

02 Løsning

Kreative snydetricks

Vi gennemførte fokusgrupper med de unge og butiksekspedienter og kortlagde de mest kreative måder at snyde med ID eller lyve om alder. Det omsatte vi til humoristiske film, som blev delt på Facebook og Instagram målrettet de unge.

Vi udviklede også materialer til kiosker og supermarkeder og gennemførte en national befolkningsundersøgelse. Resultaterne blev brugt i den direkte dialog med politikere og beslutningstagere og dannede grundlaget for presseindsatsen.


ResultateR

500.000 gange blev videoerne set på de sociale medier

Kampagnen fik ID-kultur  på den politiske dagsorden

Mange supermarkeder og kiosker skærpede efterfølgende kontrollen – noget der også kan ses i dag

No items found.

Vil du høre mere?

No items found.

portefølje

Se vores andre cases

Hvordan kan vi
hjælpe dig?

Pil til højre
Kontakt
Kontakt