01 Opgave
Lancering af spillet Days Gone
I april 2019 udkom Days Gone til PlayStation - et længe ventet spil om livet i en postapokalyptisk verden, hvor man i rollen som bikeren Deacon St. John kæmper om at overleve blandt zombie-lignende væsner. Og hvor det vigtigste våben i kampen om oplevelse er ens motorcykel, så man kan slippe væk i en fart.
Vores opgave bestod i at udvikle en køreklar lanceringsstrategi, der kunne skabe opmærksomhed omkring spillet blandt gamere både i Danmark og resten af Norden.
02 Løsning
Miniserie i fire afsnit
Sammen med PlayStation valgte vi at fokusere på digitalt content og udviklede et stærkt koncept til de sociale medier: en miniserie i fire afsnit, hvor vi følger fire danske motorcykel- og gamingentusisatser, der sammen skal bygge en replika af Deacon St. Johns motorcykel – på bare 48 timer.
Miniserien blev distribueret på PlayStations nordiske Facebook-sider målrettet målgruppen bestående af unge mænd mellem 25-35 år.
Vi udviklede og eksekverede desuden et understøttende PR-spor, der sikrede omtale i både danske, nordiske og internationale medier. Samtidig skrev vi et blogpost om projektet, der udkom på PlayStations amerikanske og europæiske blog med flere millioner læsere.