Holm logo

Holm Kommunikation

Kontakt
Kontakt

Hej, din browser er desværre uddateret

Vi kan se, at din browser ikke er opdateret i lang tid. Vi anbefaler, at du opdaterer den til Microsoft Edge eller downloader en ny herunder.
Kampagne
Sociale Medier

Aprilsnar tog fusen på 100.000 South Park-fans

Kunde

Comedy Central

Opgave

Aprilsnar, der tager fans og medier ved næsen

01 Opgave

Lav en sjov aprilsnar

Som Danmarks sjoveste tv-kanal ville Comedy Central bruge 1. april til at lave en aprilsnar målrettet deres seere og fans. Formålet var at skabe opmærksomhed omkring kanalens populære kultserie South Park.

Det kræver en skæv og kreativ idé, der er skør nok til at trænge igennem støjen fra utallige andre aprilsnarer. Og som samtidig er troværdig nok til, at folk hopper i med begge ben.

02 Løsning

South Park med dansk tale!

Vi udviklede en sjov historie, der både var hurtig at eksekvere og nemt kunne deles og skabe buzz på Comedy Centrals egne sociale kanaler: South Park ville nu komme med dansk tale!

Vi lancerede aprilsnaren og videoen på Facebook og med en pressemeddelelse, hvor vi beskrev, hvordan South Park nu blev oversat til dansk, og at Aqua-stjernen René Dif skulle lægge stemmer til alle karakterne i serien.


ResultateR

100.000 så opslaget på Facebook  – helt uden annoncering

+ 500 positive kommentarer og enorm buzz på Comedy Centrals Facebook-side

Se & Hør m.fl. bragte historien

No items found.

Vil du høre mere?

Esben Berg Nielsen

Seniorkonsulent
ebn@holm.dk
+45 26 36 81 22
Pil til højre

Esben er seniorkonsulent med fokus på PR og sociale og digitale opgaver for vores it- og tech-kunder. Esben er cand.mag. i Kommunikation fra Københavns Universitet og har en bachelor i Dansk fra samme sted. Han er medlem af Center for Interaction Research and Communication Design på København Universitet og medejer af galleriet VESS på Vesterbro i København.

portefølje

Se vores andre cases

Hvordan kan vi
hjælpe dig?

Pil til højre
Kontakt
Kontakt